Vom colabora cu dumneavoastra pentru a eficientiza obligatiile fiscale si pentru a va asigura ca societatea dumneavoastra indeplineste – si utilizeaza intr-un mod optim- legislatia fiscala  si baza de impozitare este determinata corespunzator.

 Echipa noastra dedicata de profesionisti fiscali lucreaza indeaproape cu dumneavoastra pentru a intelege obiectivele si strategiile globale ale organizatiei, precum si efectele industriei si ale fluctuatiilor economice asupra activitatii dumneavoastra. Impreuna, putem optimiza strategiile fiscale potrivite pentru compania dumneavoastra si va putem asista in indeplinirea obligatiilor declarative, consultanta fiscala cu privire la taxe si impozite locale persoane juridice fiind una din specialitatile noastre.

Expertii nostril fiscali, va vor analiza afacerea si vor recomanda alternative care sa corespunda cerintelor mediului de afaceri si legislatiei aplicabile, asistandu-va in implemenare solutiilor pentru a obtine cele mai bune rezultate.

Deoarece consideram ca a fi informat este esential, va oferim de asemenea acces la informati, scrisori informative, prin intermediul carora veti fi informati despre schimbarile recente ale legislatiei, care va pot afecta pozitia fiscala aferenta impozitarii locale.

Legislatia este uneori ambigua si poate fi interpretatata in mod diferit. In unele cazuri, pentru eliminarea neconcordantelor, trebuie inteleasa abordarea autoritatilor fiscale locale, precum si maniera lor de aplicare a anumitor parti ale legislatiei. Din acest motiv, suntem deseori desemnati de catre clienti sa abordam autoritatile pentru a afla punctul lor de vedere cu privire la anumite aspecte. De asemenea, oferim clientilor nostri asistenta in fata autoritatilor publice locale.

In confruntarea directa cu autoritatile fiscale locale, clientii nostri pot fi dezavantajati, deoarece nu isi cunosc exact drepturile si obligatiile si pot accepta o opinie care nu le favorizeaza afacerea. Pentru a evita aceste situatii, le oferim clientilor nostri, printre altele :

  • Asistenta fiscala, financiara si juridica in timpul controalelor efectuate de autoritati ;impozite si taxe locale
  • Asistenta specializata in timpul inspectiilor autoritatilor fiscale;
  • Realizarea si/sau verificarea contestatiilor si adreselor directe catre autoritatile fiscale;
  • Solutii fiscale individuale anticipate (raspunsuri oficiale);

Evaluare  sau  reevaluare pentru impozitare
Evaluarea pentru impozitare a proprietatilor imobiliare (cladiri, terenuri, constructii in general) poate adesea sa aibe ca efect economii semnificative pentru firme,prin diminuarea impozitului datoral autoritatilor locale conform codului fiscal.
Impozitul pe cladiri datorat de persoanele juridice conform codului fiscal, se calculeaza folosind cote de impozitare cuprinse intre 0,25 si 30 % din valoarea de piata sau achizitie a acestora.

Ce este evaluarea pentru impozitare?Evaluarea pentru impozitare se poate incadra in categoria evaluarilor pentru raportari financiare si se refera in principal la reducerea procentului de impozitare pentru cladirile aflate in patrimoniul unei firme prin reevaluarea activelor imobilizate ale acestei societati comerciale. Aceasta reevaluare se realizeaza in conformitate cu prevederile Codului Fiscal cu privire la cotele de impozitare aplicate asupra valorii de inventar a cladirilor in cazul persoanelor juridice.

Cand este benefica reevaluarea in cazul activelor imobiliare (cladiri, constructii)?De cele mai multe ori reevaluarea pentru impozitare este benefica prin reducerea procentului de impozitare dar este posibil ca impozitul platit de catre firma sa se reduca si prin estimarea unei valori mai mici a activelor imobiliare.

1.Daca o reevaluare nu a fost efectuata in ultimii 3 ani, cota de impozitare poate creste semnificativ conform prevederilor din Codul Fiscal. Astfel, cota de impozitare pentru cladirile aflate in patrimoniul firmelor se situeaza intre 10% si 20% din valoarea de inventar a activelelor atunci cand nu au fost reevaluate in ultimii 3 ani sau intre 30 si 40% cand nu au fost reevaluate cu 5 ani in urma fata de anul de referinta. Pentru cladirile reevaluate, nivelul cotei scade ajungand sa fie intre 0.25% si 1.5% din valoarea estimata in urma reevaluarii. Chiar in conditiile determinarii unei valori mai mari pentru proprietati, este foarte probabil ca reducerea cotei de impozitare va duce la un impozit mai scazut in aceasta situatie.

2. Cand valoarea de piata a cladirilor sau constructiilor a scazut semnificativ, evaluarea poate de asemenea sa aduca o optimizare a costurilor chiar daca nu atat de semnificativa ca in cazul precedent.

Avand in vedere actualul context economic, evaluarea pentru impozitare merita mai multa atentie ca instrument pentru reducerea costurilor. Cota de impozitare se stabileste prin hotarare a Consiliului Local, la nivelul Bucurestiului aceasta atributie fiind a Consiliului General al municipilui Bucuresti.

Valoarea de impozitare, de impunere, numită şi valoare impozabilă se caracterizează ca fiind o valoare care se bazează pe definiţiile conţinute în legile ce se referă la evaluarea, aprecierea şi/sau impozitarea proprietăţii. Proprietăţile avute în vedere în procesul de evaluare pentru impozitare sunt următoarele proprietăţi imobiliare: clădiri şi construcţii. Impozitul pe proprietăţile imobiliare clădiri şi construcţii se calculează prin aplicarea cotei de impozitare asupra valorii reevaluate a acestor proprietăţi.

Serviciul de evaluare pentru impozitare se încadrează în categoria evaluărilor pentru raportări financiare. Acest serviciu de evaluare se realizează în conformitate cu prevederile Codului Fiscal cu privire la cotele de impozitare aplicate asupra valorii de inventar a clădirilor şi construcţiilor. Termenul de impozit se defineşte ca fiind plata obligatorie stabilită prin lege, dare. Impozitarea o reprezintă perceperea unui impozit.

*Informatiile prezentate mai sus legate de cotele de impozitare se pot schimba si nu ne asumam responsibilitatea pentru modificari – pentru informatii exacte va sugeram sa consultati unitatea administrativ teritoriala.